Her kan du hente rapporter og undersøgelser fra VILLUM FONDENs program for Børn, unge og science.

Computational thinking - hvorfor, hvad og hvordan?
Af Michael E. Caspersen, Ole Sejer Iversen, Mogens Nielsen, Arthur Hjorth og Line Have Musaeus, It-vest - samarbejdende universiteter, 2018.

Hvorfor mister piger interessen for STEM-fag? Og hvad gør vi ved det?
Af VILLUM FONDEN, 2019.

Kortlægning af Science-fritidsaktiviteter
Af Tanya Korsgaard, Nana Quistgaard og Jan Sølberg, NEUC, Naturfagenes evaluerings- og udviklingscenter, 2018.

Rekruttering og fastholdelse af kvinder inden for STEM
Af Stine Thidemann Faber, Anita Nissen og Ann-Elen Orvik, Aalborg Universitet, 2020. 

Engineering i skolen - Vidensgrundlag
Af Peer Daugbjerg, Lars Brian Krogh, Keld Nielsen og Martin Krabbe Sillasen, VIA University College, 2018.

 

 

Kontakt:
Niels Matti Søndergaard
Evalueringsrådgiver, VILLUM FONDEN
Phone: 
+45 92 43 76 46